خصوصیات یک حسابرس موفق

پردیس فناوری کیش-دپارتمان مالی و اقتصادی

خصوصیات یک حسابرس موفق

در این مطلب سعی کردیم مهم ترین خصوصیات یک حسابرس موفق را برای شما بنویسیم این موارد همه برگرفته از اصول واستاندارد هاو احکام و اخلاق حرفه ای حسابرسی می باشند که در ۲۷ خصوصیت حسابرس موفق را آماده کردیم .

 

۱- رعایت ادب، نزاکت و انضباط در تعاملات انســانی، آمدو رفت ها، جلسات و…

۲- پرهیز از هرگونه زدوبند و مصالحه که به کسر شأن یک حسابرس و دانش حسابرسی منجر می شود

۳- داشتن حساسیت و دلسوزی نسبت به اهمیت و جایگاه بیت المال

۴- تلاش درجهت رفع مشکلات حرفه ای و استفاده از فناوریهای نوین مرتبط با شغل

۵- برخورداری از بصیرت، بینش، درک مطلوب و قدرت تجزیه وتحلیل مسائل

۶- پرهیز از غرض ورزی و عدم دخالت حب و بغضها در رسیدگی ها و حسابرسی ها

۷- تقدم منافع جمعی، گروهی و سازمانی بر منافع فردی و شخصی

۸- ارائه مشاوره های لازم و کافی به مجموعه تحت حسابرسی درجهت پیشگیری از بروز تخلفات و درنهایت کاستن از هزینه نهایی

۹- برخورداری از روابط عمومی قوی به منظور جلب نظر مساعد و موافق دیگران به منظور پیشبرد بهتر انتظارات و کارها

۱۰- پرهیز از شتابزدگی و نداشتن عجله در قضاوتها و تصمیم گیریها

۱۱- یاری جستن از اموری نظیر: توکل، توسل، تدبر، مشورت و شورا

۱۲- داشتن آگاهی های لازم و کافی نسبت به زبان انگلیسی و رایانه به عنوان دو عنصر اساسی و کاربردی در زندگی

۱۳- زمینه سازی و فراهم آوردن بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادها وبروز توانمندیهای همکاران

۱۴- بهره گیری از آیات، احادیث، کلام، توصیه ها و آموزه های بزرگان و شرع مقدس درجهت توفیق هرچه بیشتر در انجام وظایف و مسئولیتها

۱۵- پرهیز از تک روی، انتقام گیری، لجاجت، بی تفاوتی و پرخاشگری

۱۶- توجه به ایمنی و آراستگی محیط کار

۱۷- اجازه ندادن به افراد و گروههای سودجو و منفعت طلب برای چشم پوشی و یا سرپوش گذاردن بر تخلفات آنها

۱۸- همواره خدا را حاضر، ناظر و آگاه بر اعمال و رفتار خود دیدن

۱۹- مطالعه و بررسی کتابها، مجلات و منابع داخلی وخارجی مرتبط با حرفه حسابدار ی و حسابرس ی در راستای تقویت سطح دانش و آگاهی

۲۰- داشتن ابتکار، خلاقیت، نوآوری، پویایی و شادابی درحین انجام وظایف

۲۱- توجه به اعضای خانواده خود و تلاش درجهت رفع نیازهای مادی و معنوی آنان

۲۲- برخورد شجاعانه با رواج روحیه تملق، چاپلوسی، ریاکاری و زیرپای دیگران را خالی کردن

۲۳- داشتن حس وفاداری و تعلق نسبت به سازمان

۲۴- ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده به فرادستان درجهت صرفه جویی در انرژی و هزینه ها

۲۵- پرهیز از تعصب گرایی، قوم گرایی و رابطه بازی در رسیدگی ها و حسابرسی ها

۲۶- استفاده بهینه از امکانات، لوازم و تجهیزات دراختیار درجهت اجرای دقیق وظایف

۲۷- بهره گیری از مدیریت زمان در استفاده مطلوب از زمان دراختیار و جلوگیری از تبدیل فرصتها به تهدیدها