دفتر معین

دفتر معین

پردیس فناوری کیش-دپارتمان مالی و اقتصادی

‌دفتر معین یک دفتر حسابداری غیر رسمی است که برای ذخیره اطلاعات حسابداری با جزئیات استفاده می شود. ورودی های آن شامل حساب هایی مانند پول نقد‌، حساب های دریافتنی‌، سرمایه گذاری ها‌، موجودی کالا‌، حساب های قابل پرداخت‌، هزینه های تعهدی و سپرده های مشتری است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با این دفتر حسابداری، نحوه عملکرد و همچنین چگونگی تحریر آن آشنا شوید.

دفتر معین دفتری است که اجزای هر کدام از حساب های دفتر کل در ان نوشته می شود.

دفتر معین یک دفتر کمکی می باشد که حسابهای جزء یک حساب کل را در آن نگهداری و ثبت می کنیم.

در بعضی از موسسات جریان کار به ترتیبی است که نیاز به تهیه اطلاعات تفضیلی یا جزئیات بعضی از فعالیتهای مالی می باشد . این گونه اطلاعات را نمی توان به آسانی از دفترکل استخراج نمود ، در نتیجه از دفاتری که جنبه کمکی و فرعی دارند و به نام دفتر معین خوانده می شوند ، استفاده می گردد .

یکی از دفاتر یا سوابق حسابداری است که برای ذخیره اطلاعات ترازنامه و صورت سود و زیان استفاده می شود. ورودی های ‌دفتر معین می تواند شامل حساب هایی مانند پول نقد‌، حساب های دریافتنی‌، سرمایه گذاری ها‌، موجودی کالا‌، حساب های قابل پرداخت‌، هزینه های تعهدی و سپرده های مشتری باشد. دفتر معین یک مخزن متمرکز برای جمع آوری تمام داده های حساب جمع شده از زیرمجموعه های مختلف را فراهم می کند و آن را به عنوان ستون فقرات سیستم مالی شرکت ها معرفی می کند.