رشته مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی چیست ؟ 

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت_گروه منابع انسانی

مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکتهای تجاری است زمانی یک شرکت میتواند بین خود، مشتریان و خریداران خود رابطه تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. شخصی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و ارائه و معرفی درست و اصول محصول یا خدمات یک شرکت کوشش می کند و به صورت طبیعی مدیر بازرگانی شخصی است که نقش اساسی در سود و ضرر شرکت ها دارد.

 

دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی اموزش عالی است و مقصود از تشکیل این دوره اموزش نیروی انسانی تکنیسین موردنیاز سازمان ها، ادارات، مؤسسات و شرکت های دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظیفه ها و هدف های مختلف در سطوح کارشناسی می باشد.

 

گرایش های رشته مديريت بازرگاني برای ادامه تحصیل چه هستند؟

از جمله اصلی ترین گرایش های رشته مدیریت بازرگانی، میتوان به مواردی که در لیست زیر آمده اند اشاره نمود :

 

بازاریابی

بازرگانی بین المللی

تجارت الکترونیکی

مدیریت استراتژیک

بازرگانی داخلی

کارافرینی

گرایش های مالی

بیمه

     

     

    مدیریت بازرگانی,رشته مدیریت بازرگانی

     

     

    هدف رشته مديريت بازرگاني

    هدف از این رشته عبارت است از:شناخت دقیق با وظیفه های اساسی سازمان های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در آشنایی مباحث مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تفکیک و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مباحث، محاسبه راه حل های گوناگون در خصوص هر مسئله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه.