Trello برنامه ای است که به شما امکان می دهد هر چیزی را سازماندهی کنید: از یک استراتژی تجاری تا یک مهمانی ، تا یک حرکت بزرگ. هر چیزی در زندگی شما که به آن نیاز دارید با یک تخته Trello حل می شود.
آیا آماده تبدیل شدن به یک حرفه ای Trello هستید؟ با نکات و ویژگی های مورد علاقه ما شروع کنید که بهره وری شما را بالا می برد و شما را به یک استاد سازمانی تبدیل می کند.
ترلو چیست؟
Trello یک ابزار همکاری بصری است که به شما این امکان را می دهد تا پروژه ها را به شیوه ای سرگرم کننده ، انعطاف پذیر و مفید سازماندهی و اولویت بندی کنید. یک تخته Trello مجموعه ای از لیست ها است ، با یک دسته کارت متصل و بسته بندی شده با ویژگی های قدرتمند و اتوماسیون.
این تخته Trello است. تخته Trello مجموعه ای از لیست ها است که دسته ای از کارت ها به آن متصل شده اند. روی کارت ها کلیک کنید تا آنها را از یک لیست به لیست دیگر بکشید و رها کنید. این یک روش ساده و بصری برای دیدن آنچه باید انجام شود است.
Trello منحصر به فرد است زیرا طرح آن انعطاف پذیرترین و بازترین راه برای شما برای سازماندهی هر کاری است. Trello امکانات بی پایان را برای راه هایی ارائه می دهد که به شما در بهتر شدن شما کمک می کند. در زیر چند نمونه از تخته های اصلی Trello ، که برای مبتدیان طراحی شده است ، آورده شده است. هنگام خواندن این مطالب ، به چند چیز در زندگی خود فکر کنید که می توانند از تخته Trello استفاده کنند.
ویژگی های برتر Trello چیست؟
Trello ممکن است در ظاهر ساده باشد ، اما قدرت بی پایان در زیر کاپوت وجود دارد. در اینجا خلاصه ای از ویژگی های برتر را برای کاوش در اختیار شما قرار می دهیم.
برچسب ها
یکی از ساده ترین راه هایی که کاربران Trello می توانند رنگ ، ساختار و وضوح بیشتری را به تابلوهای شما اضافه کنند ، افزودن برچسب به کارت ها است. شما می توانید از برچسب های Trello به طرق مختلف مانند اولویت بندی وظایف ، سازماندهی کارت ها توسط تیم ها یا فهرست بندی کارت ها بر اساس موضوع استفاده کنید. درست مانند برد Trello شما ، برچسب های Trello قابل تنظیم هستند.
برچسب ها را برای دسته بندی جنبه های مختلف فرآیند اضافه کنید ، سپس از آنها برای جستجوی دقیق تر استفاده کنید! برچسب ها را می توان رنگ آمیزی کرد ، یا می توان کلمات کلیدی را روی کارت برچسب گذاری کرد.
استفاده همچنین می تواند از برچسب ها برای تعیین سطوح اولویت استفاده کند ، بنابراین می دانید که کدام کارها ابتدا تنها با یک نگاه سریع به توجه شما نیاز دارند. برچسب ها راهی عالی برای تمایز بین انواع مختلف وظایف هستند ، به ویژه اگر از صفحه برای پیگیری پروژه های زیادی استفاده می کنید.
همچنین می توانید حالت کور رنگی را فعال کنید تا یک طرح منحصر به فرد را با رنگ ها نشان دهید ، بنابراین مهم نیست که چه کسی با تخته تعامل دارد ، آنها می توانند اهمیت برچسب های روی هر کارت را درک کنند.
Power-Ups
Power-Ups قابلیت ها و یکپارچگی بیشتری را در بردهای Trello شما به ارمغان می آورد. سایر برنامه هایی را که برای افزایش بهره وری خود به آنها متکی هستید به هر یک از بردهای خود متصل کنید ، بنابراین اطلاعات از همه جا در یک مکان قابل مشاهده است. در اینجا چند مورد از بهترین Trello Power-Ups (از ۱۰۰+ موجود) برای شروع کار آورده شده است:
زمینه های سفارشی: اطلاعات ساختار یافته تری مانند هزینه ها ، برآورد زمان ، شماره تلفن و موارد دیگر را به کارت ها اضافه کنید. این موارد را می توان در جلوی و پشت کارت از طریق Power Fields Power-Up مشاهده کرد.
تقویم: سررسیدها را در نمای تقویم مشاهده کنید و با روشن کردن تقویم ، دیدگاه متفاوتی را به یک تخته وارد کنید.
Card Repeater: ایجاد کارت های Trello برای کارهای مکرر با این Power-Up خودکار کنید تا یک چیز کمتر برای فکر کردن داشته باشید. به سادگی برنامه را روی کارت تنظیم کنید و Trello به طور خودکار یک کپی دقیق از آن کارت در تاریخ و زمان معین تهیه می کند.
برای فعال کردن Power-Ups ، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:
روی دکمه Power-Ups در منوی یک برد کلیک کنید تا فهرست Power-Ups باز شود.
روی “افزودن” در کنار Power-Up که می خواهید به صفحه اضافه کنید کلیک کنید.
روی نماد چرخ دنده در کنار دکمه افزودن کلیک کنید تا تنظیمات آن ویرایش شود و هر حساب از برنامه هایی که با برد Trello ادغام می کنید پیوند دهید.
برای اکثر برنامه های Power-Ups ، کارت Trello را باز کرده و روی دکمه جدید Power-Up کلیک کنید تا افزودن اطلاعات ، فایل ها و موارد دیگر به کارت های شما آغاز شود. یا روی دکمه Power-Up در بالای صفحه Trello خود کلیک کنید.
چک لیست های پیشرفته
هر کارت Trello دارای یک چک لیست است ، بنابراین می توانید پروژه ها را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید یا یک لیست کارهای دقیق تر ایجاد کنید. با استفاده از چک لیست های پیشرفته می توانید چک لیست های خود را ارتقاء مشارکتی دهید. این ویژگی برای کاربران یا Business Class و Enterprise در دسترس است. هر مورد چک لیست به شما امکان می دهد با تعیین یک عضو و تاریخ سررسید به آن مورد ، زمینه بیشتری را اضافه کنید.
اگر تقویم را روی صفحه فعال کرده اید ، می توانید موارد چک لیست را در نمای تقویم نیز مشاهده کنید. هر مورد چک لیست ای که به شما اختصاص داده شده است نیز در برگه Trello Home زیر نمایی به نام “موارد شما” نشان داده می شود. این برگه به جای کاوش در چندین تخته ، به وضوح نشان می دهد که بعد از آن در صفحات شما چه چیزی باید انجام دهید.
هنگامی که تخته ، گردش کار ، Power-Ups و ویژگی های کلیدی خود را مطابق میل خود تنظیم کردید ، زمان آن رسیده است
تمام کارهایی که با باتلر انجام می شود را خودکار کنید! باتلر حامی روباتیک ترلو است که از هر کار خسته کننده ای مراقبت می کند. پاداش: برای راه اندازی خودکارها نیازی به مهارت کد نویسی نیست.
برای افزودن اتوماسیون های قدرتمند باتلر به تخته های خود ، کافی است روی نماد باتلر در منوی صفحه کلیک کرده و کارهایی را انجام دهید که شبیه به باتلر است. می توانید این نوع اتوماسیون را ایجاد کنید:
قواعدی که بلافاصله توسط یک اقدام مجموعه ایجاد می شوند.
دکمه هایی که یک عمل را روی یک کارت یا روی کل صفحه با یک کلیک اجرا می کنند.
دستورات سررسید که در رابطه با نزدیک شدن یا سررسیدهای گذشته اجرا می شوند.
دستورات تقویم که در فواصل زمانی مشخص تقویم اجرا می شوند.
به عنوان مثال ، می توانید یک قانون را تنظیم کنید که وقتی کارت Trello به لیست “انجام شد” منتقل می شود ، تاریخ سررسید به طور خودکار بررسی می شود ، همه موارد موجود در چک لیست حذف می شوند و همه اعضا از کارت حذف می شوند.
یاد بگیرید چگونه حرفه ای باشید: نکات Trello برای بهره وری ، مدیریت پروژه و موارد دیگر
با جریان کار ساده و ساده Trello برای همه جنبه های زندگی خود ، از ایده به عمل در عرض چند ثانیه بروید. از دفتر خانه تا شروع پروژه با تیم خود ، می توانید تمام جزئیات Trello را پیگیری کنید. با این نکات و الگوهای برتر شروع کنید.
همه اردک های خود را به ترتیب با لیست کارهای انجام شده دریافت کنید
یکی از بهترین راه ها برای سازماندهی ، فهرست کارهای انجام شده است. اهداف شخصی خود را شکست دهید و با تنظیم لیست کارهای انجام شده در Trello ، جزئیات کوچک را پیگیری کنید. گردش کار ساده “در حال انجام” ، “در لیست انتظار انجام” ، “انجام شد” میزان موفقیت شما را در هر روز و هفته تغییر می دهد.
هر هفته با این تخته که جاستین گالاگر ، یکی از سازندگان Trello ، از آن استفاده می کند ، بهره وری شخصی خود را افزایش دهید. کار خود را به لیست های بسیار خاصی تقسیم کنید تا هیچ چیز از بین نرود و از فهرست مرجع برای نگهداری اطلاعات مهم استفاده کنید (بله ، Trello در تلفن همراه نیز موجود است).
مدیریت پروژه
با Trello ، می توانید پروژه ها را از ابتدا تا انتها سازماندهی کرده ، پیشرفت را ردیابی کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز از بین نمی رود. Trello چه یک فهرست کارهای ساده یا یک گردش کاری پیچیده باشد ، می تواند بر اساس خواسته های هر پروژه قابل تنظیم باشد.
سبک کانبان هیئت مدیره خود را (یا هر روش دیگری که دوست دارید) تنظیم کنید و از ویژگی های قدرتمندی مانند برچسب ها برای طبقه بندی اولویت ها و Power-ups مانند BigPicture استفاده کنید تا رویاهای مدیریت پروژه خود را در مورد مهارت های عالی سازمانی به واقعیت تبدیل کنید.
جلسات هفتگی تیم
بله ، این امکان وجود دارد که جلسه ای را برگزار کنید بدون اینکه همه احساس کنند باید یک ایمیل باشد. با استفاده از تخته Trello جلسات تیم را برای همه سرگرم کننده و تعاملی کنید. می توانید از قبل با لیست ها ، کارت ها و لیست های پیشرفته دستور کار ایجاد کنید و به راحتی اعضای تیم را به وظایفی اختصاص دهید تا بتوانید چرخه “حلقه برگشت” را به پایان برسانید و همه می دانند چه کسی چه کار می کند.
درخواست های ورودی
هنگامی که همه اعضای تیم یا شرکت خود را در Trello سوار می کنید ، ممکن است درخواست هر یک از همکاران یا سایر کارکنان به خصوص اگر آنها در Slack ، ایمیل یا کبوتر حامل دریافت شوند ، بسیار طاقت فرسا باشد. با تسهیل سیستم برای درخواست های ورودی ، می توانید هرج و مرج را آرام کرده و دستورالعمل های روشنی برای درخواست کمک تعیین کنید.
از الگوهای کارت استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر کسی که درخواست ارسال می کند ، زمینه و اطلاعات کافی را در اختیار شما یا تیم شما قرار می دهد تا به راحتی با آن برخورد شود.
تابلوی درخواست های ورودی
برنامه ریزی غذا
اکنون که عضلات Trello را در سطح بالا خم کرده اید ، اشتهای خود را افزایش می دهید. تخته Trello خود را به گالری ارزشمندی از دستور العمل های مورد علاقه خود تبدیل کنید. از فهرست ها برای دسته بندی دستور العمل ها بر اساس نوع غذا استفاده کنید.
اگر دستورالعمل های آنلاین را جستجو می کنید ، می توانید پیوند را به لیست بکشید تا یک کارت دستور ایجاد کنید. یک URL را روی تخته Trello بکشید و یک کارت فوراً با داده های مربوطه از جمله پیوند اصلی ، توضیحات و حتی تصویر ایجاد می شود.
با این تخته Trello ، دیگر مجبور نخواهید بود بپرسید: “برای شام چی؟”
تخته برنامه ریزی غذا
ماجراجویی خود را انتخاب کنید! کشف راه های بیشتر برای استفاده از Trello
چه در محل کار باشید ، چه در خانه ، چه در هر نقطه ای ، طراحی ساده و انعطاف پذیر Trello به شما امکان می دهد هر نوع فرایندی را برای پروژه های شخصی یا کاری تنظیم کنید. این نکات مبتدی فقط نوک کوه یخ است که می توانید در Trello و با Trello به آن برسید.